Afgelopen jaar was een productief schrijfjaar: Luc en Charlotte (deel 6 van De gouden speld) mocht ik dit voorjaar afronden, en door de vlotte samenwerking met de uitgeverij, illustrator en ontwerper werd het nog voor de Kinderboekenweek uitgegeven.
Deze laatste maand van 2023 ben ik begonnen aan een nieuwe, heel leuke uitdaging: de vertaling van een boekje vanuit het Engels, op AVI-niveau. Het onderwerp ligt me dicht aan het hart, maar daarover in 2024 meer…
De ‘verstripping’ van Ruben en Claudia (deel 2 van De gouden speld) in het kinderblad BimBam loopt op zijn eind. Goed nieuws: er zijn plannen om daarna ook deel 3 (Marcus en Susanna) om te zetten naar een strip. Het blijft bijzonder om te zien dat de plaatjes die je altijd in je hoofd had nu ook op papier komen te staan.
Ondertussen ben ik me druk aan het inlezen en voorbereiden op het schrijven van deel 7. De namen van de hoofdpersonen heb ik al bedacht, de verhaallijn en gebeurtenissen liggen voor een groot deel klaar, nu alles nog wat preciezer uitwerken en dan hoop ik in de kerstvakantie te kunnen starten met schrijven.
Voor nu wens ik iedereen fijne kerstdagen en Gods rijke zegen in 2024!